SOFTWARE OP MAAT VOOR VRIJE BEROEPEN, ZELFSTANDIGEN, KMO’S & GROTE BEDRIJVEN

Wat is ERP?

ERP betekent ‘Enterprise Resource Planning’ en heeft als doel de productiviteit van uw bedrijf te verbeteren en de kosten te beheersen. 
Deze verbeteringen worden gerealiseerd door de geïntegreerde afhandeling van alle administratieve, logistieke en financiële activiteiten. 
ERP zorgt voor een fundamentele ondersteuning voor de interne bedrijfsprocessen. Wij bieden oplossingen voor alle type bedrijven: vrije beroepen, zelfstandigen, KMO's en grote bedrijven. Een ERP oplossing is interessant wanneer U:

Welke oplossingen zijn mogelijk?

Door onze jarenlange ervaring en expertise hebben wij een eigen platform gecreëerd op basis van 'industry-standard' onderdelen: unix, Oracle, Apache... Wij leggen de lat zeer hoog en focussen op efficiëntie en snelheid. Door onze modulaire opbouw is het mogelijk een pakket samen te stellen die perfect aan uw eisen voldoet. De modules tevens zijn flexibel: er kunnen steeds aanpassingen gebeuren die beantwoorden aan uw specifieke eisen. Het geheel is 'scalable' waardoor de software kan meegroeien met uw bedrijf.

De software wordt bediend via een web-browser (PC, Mac, iPad, iPhone, Blackberry...) waardoor u en uw personeel werkelijk van overal aan uw gegevens kan: in luchthavens, op hotel, op beurzen etc.

Alle modules beschikken over uitgebreide rapportage mogelijkheden en zijn uiterst eenvoudig te bedienen. Door geavanceerde procedures is het vrijwel onmogelijk om fouten te maken of zaken over het hoofd te zien.

Overzicht van beschikbare modules:

Automatisering van interne processen

Onze systemen ondersteunen de automatisatie van de interne processen. Met behulp van deze technologieën stroomt de informatie vlot door het bedrijf en is de informatie toegankelijk voor alle medewerkers. De volledige cyclus wordt hiermee gesloten vanaf het order, over het behandelen van het order tot de facturatie en de opvolging van de betaling. Dit laat toe om de klant te allen tijde te informeren over de status van zijn order. Eventueel kunt u de klant zelfs toegang geven tot een stukje van uw systeem.

Een koppeling maken tussen boekhoudsoftware, voorraadbeheer en financiële planningssoftware zorgt ervoor dat u de toekomst beter kan inschatten. Ook wat betreft cash flow. Loopt de opvolging van wanbetalers mank? Verloopt er teveel tijd tussen het aflopen van de betalingstermijn en het contacteren van een late betaler?
 Opvolging van debiteuren is een zeer belangrijk proces binnen een onderneming. Door deze opvolging te automatiseren kan men de administratieve taken serieus terugdringen en zelfs sneller betalingen binnenhalen. Dit door bijvoorbeeld een automatisch mailsysteem te koppelen aan de boekhoudsoftware. Wanneer een betalingslimiet is voorbijgestreefd dan wordt automatisch een eerste opvolgingsmail gestuurd. Uit onderzoek is gebleken dat een herinnering sturen aan de klant leidt tot het uitvoeren van de uitgestelde betalingen.

Hebt u zicht op de kostprijs van afzonderlijke projecten? En kent u de kost die per afdeling wordt gemaakt? 
Een analytische boekhouding zorgt ervoor dat u niet enkel zicht hebt op welke klanten en leveranciers wat doen. U deelt er ook de inkomsten- en kostenposten in per project en/of afdeling. Ook dit geeft u een zeer goed financieel inzicht in de werking van de onderneming.

Ons ERP systeem is tevens uitermate geschikt voor de opvolging van de leveranciers. Door de ontvangst van aangeleverde goederen rechtstreeks in het ERP-systeem te registreren worden de goederen niet alleen zichtbaar voor de hele organisatie (boekhouding-productie-planning), maar kunt u ook de leverbetrouwbaarheid van uw leverancier bepalen. Dat betekent de mate waarin uw leverancier tijdig en volledig levert. Door leveranciers met elkaar te vergelijken, kunt u beredeneerd bijsturen waar nodig. Het strekt overigens tot aanbeveling om ook uw eigen leverbetrouwbaarheid ten opzichte van uw klanten nauwkeurig op te volgen.

Het ERP-systeem is ook de plaats om de prijsinformatie te bewaren. Op die manier kan iedereen die een bestelling uitvoert dit doen op basis van de prijsinformatie in het systeem. Kortingen of speciale acties worden zo automatisch meegenomen, zonder dat u bij iedere bestelling een nieuwe prijsofferte moet maken.

e-commerce

E-commerce is de verzamelnaam van alle manieren waarop via digitale wegen handel bedreven kan worden. De bekendste manier om elektronisch handel te drijven is online verkoop. Wist u dat zes op tien Belgen minstens een keer per maand het internet gebruiken. Dat zijn liefst 5 miljoen potentiële klanten die maar een muisklik weg zijn. Onweerstaanbaar voor ondernemers, die er dan ook alles voor over hebben om te scoren op het web. Weet u hoe u het maximum haalt uit een eigen website, intranet of extranet?

Voordelen van e-commerce:

In eerste instantie kan de website worden gebruikt als 'extra prospectiekanaal'. Waarbij klanten het aanbod online bekijken en contactgegevens achterlaten. De opvolging gebeurt verder intern. Een stap verder gaat het gebruik van de website als complementair verkoopskanaal. Hierbij Kan de klant online bestellen, maar komt hij de bestelling ophalen en betalen in een winkelpunt. De laatste stap is het volledig online afhandelen van de verkoop door ook de laatste stap, de betaling, online te laten gebeuren met behulp van een beveiligde elektronische transactie. Het product wordt dan bij de klant afgeleverd.

Wat is de meerwaarde voor uw bedrijf?

Door gebruik te maken van onze software zal u:

Wat is de kostprijs?

De prijs wordt bepaald op basis van het aantal gebruikte modules en het aantal mensen die ermee dienen te werken. Wij bieden de software aan op huurbasis, waardoor er geen instapkosten zijn. Neem contact op voor een vrijblijvende analyse en prijsofferte.